Tuesday, October 4, 2011

Verband tussen voeding en geboorteafwijkingen bagatelliseert Supplementen

Zwangere vrouwen die eten over het algemeen gezonde voeding gezicht minder kans op het leveren van kinderen met een neurale buis defecten (NBD) en orofaciale kloven in vergelijking met vrouwen die minder eten gezond, op basis van de resultaten van een studie vandaag online gepubliceerd in de Archives of Pediatric and Adolescent Medicine.

De analyse van de lopende nationale geboorteafwijkingen preventie studie (National Birth Defects Prevention Study, NBDPS) suggereert dat gericht op geïsoleerde voedingstekorten in maternale voeding via benaderingen, zoals toediening van foliumzuur niet kan optimaliseren van de preventie van NTD en andere geboorteafwijkingen

De studie auteurs, Suzan Carmichael, PhD, van de afdeling Neonatale & Developmental Medicine in de afdeling Kindergeneeskunde aan de Stanford University, Californië, en collega's schrijven: "Deze resultaten opmerkelijk zijn, omdat eerdere analyses van deze zelfde studie, de NBDPS, die getoetst enkel de inname van nutriënten in isolement, niet was informatief. "

"Zo, de bevindingen van deze studie suggereren dat de totale voedingspatroon kwaliteit is meer voorspellend geboorteafwijking risico dan de inname van enkele voedingsstoffen."

In een begeleidend redactioneel commentaar, David Jacobs, PhD, en collega's van de Universiteit van Minnesota, Minneapolis, suggereren de bevindingen roepen helemaal voor een herevaluatie van voedselverrijking.

Ze schreef: "Suppletie en zijn verborgen partner in food, fortificatie, zijn mogelijk een aantal gevaren," dus "wij van mening dat het redelijk is om te bellen voor verdere exploratie van de effecten op de gezondheid, of het nu positief of negatief, van het toevoegen van geïsoleerde verbindingen naar de voedselvoorziening. "

De studie analyseerde de voeding van de vrouwen in de NBDPS, die hebben hun baby of hadden vervaldata tussen oktober 1997 en december 2005.

Het omvatte 936 geboorten beïnvloed door de NTD (291 met anencefalie en 645 met een spina bifida), en 2475 met orofaciale kloven (levend geboren, doodgeboren of prenataal gediagnosticeerd en electief beëindigd) afgestemd op 6147 levend geboren controles.

De moeders werden geïnterviewd over hun dieet voor en tijdens de zwangerschap en vroeg in te vullen voedsel-frequentie van vragenlijsten, die vervolgens werden gescoord op basis van aanpassingen van het Mediterrane dieet score (Mediterranean Diet Score, MDS) en het dieet kwaliteit index (Diet Quality Index, DQI).

De MDS vat inname van 6 positief scoorde componenten (peulvruchten, granen, vruchten en noten, groenten, vis, en de verhouding van enkelvoudig onverzadigde aan verzadigde vetzuren) en 3 negatief scoorde componenten (zuivel, vlees en snoep).

De DQI is een samenvatting score van 6 positief scoorde componenten (granen, groenten, fruit, foliumzuur, ijzer en calcium) en 2 negatief scoorde componenten (percentage van de calorieën uit vetten en snoep).

Multivariabele lineaire regressie-analyses werden uitgevoerd om de associatie van het dieet kwaliteit scoren met de moeder ras / etnische afkomst te onderzoeken, onderwijs, prepregnancy body mass index; periconceptional alcohol drinken, roken of inname van foliumzuur bevatten vitamine / mineralen supplementen, energie-inname, en studie centrum.

Na correctie voor alle covariaten, waren hoger dieet kwaliteit scores geassocieerd met een verminderde risico's voor elke onderzochte aangeboren afwijking, waarbij de sterkste dieet bescherming gezien voor anencefalie.

Nadat de vrouwen werden verdeeld in kwartielen op basis van hun dieet scores, vrouwen in de hoogste MDS en DQI kwartiel bedroeg 36% en 51% minder kans, respectievelijk, dan die in het laagste kwartiel tot een zwangerschap getroffen door anencefalie hebben.

Ook deze vrouwen waren ook 24% en 34% minder kans op een zwangerschap getroffen door orofaciale gespleten te hebben.

Eerdere resultaten van de NBDPS over maternale foliumzuur inname via vitamine / mineralen supplementen toonden geen verlaagd risico voor een NTD, en de bevindingen uit de voeding inname van foliumzuur waren inconsistent, let op de auteurs.

Het zou de biologische interactie van voedsel dat is belangrijk, ze suggereren.

Ze schrijven: "Mensen typisch voedsel eten dat composieten van voedingsstoffen te vertegenwoordigen."
Zij voegen daaraan toe, "Het gecombineerde effect kan groter zijn dan de som van individuele voedingsstoffen effecten."

"Hoewel de aandacht voor foliumzuur heeft het mogelijk gemaakt een aanzienlijke vermindering van de prevalentie van NTD en misschien ook andere aangeboren afwijkingen, de bevolking last van aangeboren afwijkingen blijft groot. Als een verhoogde kwaliteit van voeding wel degelijk kan hebben een grotere impact dan de afzonderlijke voedingsstoffen, geschikt voor de volksgezondheid berichten kunnen moeten worden ontwikkeld die brengen het bredere perspectief. "

De bevindingen doen de vraag rijzen "of een hoge-kwaliteit dieet alleen kan voldoende zijn om NTD te voorkomen - een strategie die ook zou verwijderen de mogelijke schade van verrijking," comment dr. Jacobs en zijn collega's, erop wijzend dat foliumzuur is een groeibevorderaar " dat is een voordeel in de vroege foetale situatie, maar kan een nadeel bij kanker. "

Ze schreef: "Sommige van de gezondste bevolking op de planeet nog bestaan, gedijen op een hele dieet."
"We worden eraan herinnerd dat meer van een goede zaak is niet altijd beter is. Een voeding kan een tekort aandoening juist, maar niet per se van de uitkering is bij hogere doses in de goed gevoede mensen."

0 comments:

Gerelateerde berichten