Een nieuwe studie uit Noorwegen gezegd dat vrouwen die foliumzuur nam in de eerste twee maanden van de zwangerschap minder kans op kinderen met ernstige taal-vertragingen hebben.
Volgens de studie auteurs, kan dit de bevindingen toe te voegen gewicht aan de volksgezondheid aanbeveling om foliumzuur te slikken vroeg in de zwangerschap.
De onderzoekers gaven enquêtes te dicht bij 40.000 Noorse vrouwen een paar maanden in hun zwangerschap, ook vragen over welke supplementen vrouwen waren die in de vier weken voordat ze werd zwanger door middel van acht weken na de conceptie.
Dan, wanneer hun kinderen waren drie jaar oud, Dr süßer en zijn collega's vroegen de vrouwen hetzelfde over kinderen 'talenkennis, ook hoeveel woorden ze konden samen string in een zin.
Peuters, die kon alleen maar zeggen een woord op een tijd of die "onbegrijpelijke uitspraken" werden beschouwd als ernstige taalachterstand hebben. In totaal, ongeveer een op de 200 kinderen passen in die categorie.
Vier van de 1.000 kinderen geboren bij vrouwen die nam foliumzuur alleen of in combinatie met andere vitaminen had ernstige taal vertragingen, in vergelijking met negen van de 1000 kinderen waarvan moeders heeft foliumzuur niet voor en vroeg in de zwangerschap.
De link bleef bestaan na het team van Dr süßer is gecorrigeerd voor andere factoren die werden geassocieerd met zowel de toediening van foliumzuur-en taalvaardigheden, zoals het gewicht van de moeder, het onderwijs en burgerlijke staat.
Het onderzoek kan niet dat foliumzuur zelf, voorkomt taalachterstand te bewijzen, de auteurs schreven op 12 oktober 2011, in het Journal of the American Medical Association. Maar Dr süßer zei dat de vitamine is bekend dat de groei van neuronen beïnvloeden en van invloed kunnen zijn hoe eiwitten worden gemaakt van bepaalde genen.
Dr süßer zei dat de resultaten waarschijnlijk toe te passen in de VS en andere landen waar granen zijn verrijkt met foliumzuur, omdat de extra supplementen zijn nog steeds aanbevolen tijdens de zwangerschap. Maar hij voegde eraan toe dat er meer onderzoek is nodig om de nieuwe studie te ondersteunen.
De aanbeveling is de hele wereld die vrouwen moeten op foliumzuur supplementen worden door al hun vruchtbare jaren, en dus de studie auteurs echt moet weten wat de impact is op de kinderen, zowel de voordelen en risico's.
De auteurs denken dat dit toevoegt aan wat er al bekend is over de voordelen van foliumzuur.
Het geeft een meer positieve boodschap van mogelijke voordelen.
Thursday, October 13, 2011
Foliumzuur in de zwangerschap kan helpen voorkomen dat kleine kinderen vertraagde spraakontwikkeling
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment